Zawór sterujący sprężarki Octavia II jak sprawdzić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pioo
    Classic
    • 2010
    • 10

    Zawór sterujący sprężarki Octavia II jak sprawdzić?

    Dlaczego nie wyjdzie tom2212? Jeśli tylko będzie taka edycja ja się piszę na kubeczek :lol:
  • Tomek_dx
    Rider
    • 2008
    • 398

    #2
    Zawór sterujący sprężarki Octavia II jak sprawdzić?

    Upały wykończyły klime w O2 1.9 TDI BXE.
    Kilka faktów. Klima nabita, wentylatory chodzą nie załącza się sprężarka.
    napięcie do sprężarki dochodzi jednak kompresor się nie załącza.
    Podpięty na krótko do aku również nie startuje. Vag wywala błąd:
    Znaleziono 1 błąd:

    00898 - Sterowanie sprężarką klimatyzacji
    010 - Przerwa / zwarcie z plusem – Sporadyczny

    Znalazłem również opis błedu:
    00898 - aktywacja kompresora: zwarcie, brak połączenia z N280, awaria N280, awaria J301
    sprawdzić podłączenie N280, podłączenie J301, zrobić autodiagnostykę, zbadać blok wart. mierz. grupa 002, zrobić nastawy fabryczne, ew. wymienić kompresor klimy lub J301

    J301 to panel klimatyzacji w kabinie ale on jest sprawny ponieważ daje sygnał do sprężarki a ona nawet podpieta na krótko nie rusza.

    I tu moje pytania do znawców. Jak rozpoznać czy to tylko zawór sterujący sprężarką N280 jest do wymiany czy cała sprężarka? Można do zaworu N280 podłączyć miernik aby go sprawdzić? Co ma pokazać? (tak jak np w O1 jak cewka sprzęgła będzie miała oporność 4-4,5 oma to jest sprawna, jak inne wartości lub brak przejścia to do wymiany) . Byłem też w serwisie klimy i powiedzieli że szanse są pół na pół że to tylko zawór lub cała sprężarka.

    Nie chcę wywalać ponad 300 pln na sam zawór jeśli okaże się że to nie to i musze kupić całą sprężarkę z zaworem.

    Dodatkowo wymieniał ktoś sam zawór? Podobno trzeba ściągnąć gaz i olej z układu? Czy są tam jakieś niespodzianki? Czy trzeba wyciągać sprężarkę czy da radę od spodu nie zdejmując nawet paska klinowego i nie obniżając kompresora?

    Wszystkie wskazówki mile widziane.
    Tomek

    Komentarz

    • lilo
      RS
      • 2006
      • 4315
      • Mercedes-Benz

      #3
      mi to wygląda na elektromagnes od sprężarki .
      Daniel

      Komentarz

      • Tomek_dx
        Rider
        • 2008
        • 398

        #4
        lilo, Jednak nie, w tych sprężarkach już nie ma elektromagnesu. Sprężarka jest podłączona na stałe tylko zaworek N280 steruje wydajnością kompresora.

        Przegrzewające się cewki załączające sprzęgło są w O1. Wiem bo trzy dni temu wymieniałem w O1. W Octavii II już tak prosto nie jest.
        Tomek

        Komentarz

        • lilo
          RS
          • 2006
          • 4315
          • Mercedes-Benz

          #5
          Zamieszczone przez Tomek_dx
          Sprężarka jest podłączona na stałe tylko zaworek N280 steruje wydajnością kompresora.
          Faktycznie gdzieś już o tym czytałem , to w takim razie wygląda to na zaworek

          Skoro nic innego nie steruje sprężarką po podłączeniu na krótko prądu też nic to chyba będzie ten zaworek .
          Tomek_dx,
          Spróbuj od kogoś pożyczyć ten zaworek na próbę .
          Daniel

          Komentarz

          • Tomek_dx
            Rider
            • 2008
            • 398

            #6
            Wyjęcie zaworka równa się spuszczenie gazu z układu. Tak więc może Ty mi go pożyczysz na chwilę Żartowałem, szukam kogoś kto przerabiał temat i wie jak można sprawdzić i ustalić czy to zaworek czy cała sprężarka jest do bani. jak pisałem w serwisie powiedzieli że szansa jest pół na pół
            Tomek

            Komentarz

            • lilo
              RS
              • 2006
              • 4315
              • Mercedes-Benz

              #7
              Zamieszczone przez Tomek_dx
              Tak więc może Ty mi go pożyczysz na chwilę
              Pożyczę jak mi klime od nowa nabijesz :szeroki_usmiech
              Daniel

              Komentarz

              • Tomek_dx
                Rider
                • 2008
                • 398

                #8
                Koledzy forumowicze pomóżcie w temacie. Nie wierzę że nikomu od 2004 roku nie padła klima w Octavii 2 Diagnozował ktoś z was tem zaworek sterujący sprężarką lub go wymieniał?

                [ Dodano: Wto 20 Lip, 10 22:53 ]
                Nowe fakty z frontu bitwy z niedziałającą klimą w O2. Dziś wieczorem bardzo się spieszyłem i pobutowałem do czerwonego pola czeszkę. Tak porządnie od świateł do świateł jazda zero-jedynkowa czyli gaz w podłodze- hamulec. Po dojechaniu na miejsce ostatni kilometr spokojnie na schłodzenie turbiny a tu pstryk i kompresor się załączył!!!. Zrobił sobie tygodniowy urlop i znów działa.

                Jakieś nowe pomysły? Jutro podjadę jeszcze do jakiegoś serwisu klimy aby dokladnie sprawdzili ilość czynnika chłodzącego. Może było za małe cisnienie i to powodowało jakies błędy czujnika N280. Sam nie wiem... Zobaczę czy jutro rano kompresor ruszy.

                Cały czas czekam na porady jak sprawdzić czy czujnik N280 działa poprawnie.
                Tomek

                Komentarz

                Pracuję...